الماس شناسی و ارزیابی الماس

فیروزه کوبی
فیروزه کوبی
خرداد ۷, ۱۴۰۰
شناخت مروارید و سنگ های دریایی
شناخت مروارید و سنگ های دریایی
خرداد ۷, ۱۴۰۰
نمایش همه

الماس شناسی و ارزیابی الماس

الماس شناسی و ارزیابی الماس

الماس شناسی و ارزیابی الماس

الماس شناسی و ارزیابی الماس

نام الماس از کلمه ی یونانی ( آداماس ) به معنی فنا ناپذیر گرفته شده است الماس از کربن خالص تشکیل شده و کریستالی بی رنگ است،اما گاهی به رنگ های قهوه ای مایل به زرد، نارنجی روشن، زیتونی و سیاه دیده می شود. به الماس های رنگی فانتزی نیز می گویند.

الماس شناسی و ارزیابی الماس یکی از سخت ترین مواد شناخته شده است ولی نکته بسیار جالب در اینجا است اگر یک الماس را در مسیر نور خورشید قرار دهیم، شروع به از دست دادن اتم های خود می‌کند. نرخ کاهش اتم ها به قدری نیست که جواهرسازان یا دارندگان حلقه های برلیان را نگران کند، ولی کشف موضوع الماس شناسی و ارزیابی الماس قطعا راه استفاده از خواص استثنایی اپتیکی و الکترونی الماس را برای محققان آسانتر می‌کند.

الماس شناسی و ارزیابی الماس و بسیاری از کاربردهای جدید الماس از کاربرد آن در تابش های لیزری گرفته تا کاربرد آن در ارتباطات و محاسبات کوانتومی نیازمند ساختارهای ریزی در ابعاد میکرو و نانو بر روی سطح الماس است.

درجه بندی الماس ها براساس شفافيت Clarity

کانی های احاطه شده يا به عبارتي همان کاني هاي مهمان توسط بلور الماس از انواع کانی ها و به رنگ های متفاوت می باشد. زيرا کانی ها نشان دهنده شرايط فشاره حرارت در زمان شکل گيری بلور الماس می باشد.اين کاني های مهمان نشان می دهند که مقدار کمی آهن و غنی از کروم و پريدوتيت در زمان شکل گيری بلور الماس به همراه آن بوده اند. البته اين مواد مذاب علاوه بر دي اکسيد کربن و گوگرد و اکسيد تيتانيوم نيز به همراه دارند.اکثر کانيها مهمان در بلور الماس که همزمان با آن تشکيل شده اند به ترتيب وفور در الماس عبارتند از

۱-اليوين ۲-گارنت ۳- پيکوتيت ۴-الماس ۵-کروم ديوپسيد ۶ -کروم انستاتيت ۷-پيروتيت ۸- پيريت ۹-بنلانديت ۱۰-ايلمنیت ۱۱-روتيل ۱۲-کونزيت ۱۳-برنزيت

در دوره الماس شناسی و ارزیابی یک الماس بر مبنای سیستم بین المللی بر اساس چهار فاکتور رنگ، میزان پاکی، تراش و وزن را خواهید آموخت.

در الماس شناسی و ارزیابی الماس می آموزید که چگونه تراش یک الماس و تناسبات بین قسمت‌های مختلف آن بر میزان درخشش و زیبایی و در نهایت ارزش آن موثر می‌باشد.

جزئیات تراش برلیان در الماس شناسی و ارزیابی الماس در اشکال گرد، مارکیز، اشک و اووال و چگونه قضاوت کردن در مورد polish و symmetry یک الماس را تجربه خواهید کرد.

در الماس شناسی و ارزیابی الماس می آموزید که چگونه می‌توان یک الماس سواره را اندازه گیری کرد و وزن آن را تخمین زد. همچنین آشنایی با تکنیک‌های تراش مجدد و تاثیر آن بر زیبایی سنگ و محاسبه ارزش افزوده آن را فرا خواهید گرفت.

در دوره الماس شناسی و ارزیابی الماس ، بررسی جزئیات گواهینامه‌های صادر شده از موسسات معتبر جهانی برای الماس‌های مختلف و اصطلاحات بکار گرفته شده و تفسیر دقیق آن را می‌آموزید. روش‌های فرآوری بر روی الماس و تشخیص آنها از جمله مباحث مطرح در این دوره می‌باشد. خواهید آموخت که چگونه می‌توان الماس‌هایواقعی را از شبه الماس‌های تشخیص داد.

در الماس شناسی و ارزیابی الماس با صنعت الماس آشنا خواهید شد و می‌آموزید که چگونه الماس از معادن استخراج می‌شود و چه مسیری را می‌پیماید تا به صورت جواهری خیره کننده در دستان شما قرار گیرد. اصطلاحات بکار گرفته شده در تجارت الماس، خرید و فروش و قیمت‌های روز و تشخیص کیفیت سنگ‌های بسیار ریز و هر آنچه که برای یک تجارت موفق نیاز است را در مدت کوتاه خواهید آموخت. و در نهایت در آزمایشگاهی مجهز و کاملا استاندارد با تجهیزاتی مدرن صدها نمونه سنگ طبیعی الماس را با توجه به آموخته‌های الماس شناسی و ارزیابی الماس درجه بندی خواهید کرد.