آموزش زیورآلات اقوام ایرانی

آموزش نقره سازی
آموزش نقره سازی
دی ۳۰, ۱۳۹۹
اچ کاری
اچ کاری طلا و جواهر
بهمن ۱۸, ۱۳۹۹
نمایش همه

آموزش زیورآلات اقوام ایرانی

آموزش زیورآلات اقوام ایرانی

آموزش زیورآلات اقوام ایرانی

آموزش زیورآلات اقوام ایرانی

ایران به دلیل وجود قوم های مختلف که هرکدام پوشش، سنت ها و آداب و رسوم خاص خود را دارند، کشوری بسیار غنی از لحاظ دستاوردهای مادی و معنوی است.جواهرات در ایران از دیرباز به عنوان قطعه ای از لباس در میان اقوام مختلف مطرح بوده است. مردم ایل قشقایی و عرب های منطقه خوزستان بیشترین استفاده کنندگان از جواهرات بوده اند.آموزش زیورآلات اقوام ایرانی و تاکتیک های ساخت سنجاق سینه اقوام جنوب ایران که در مناظق چابهار و مناطق اطرافش استفاده می شود .

آموزش زیورآلات اقوام ایرانی

آموزش زیورآلات اقوام ایرانی و تکنیک های ساخت جواهر کردی
موزش زیورآلات اقوام ایرانی و تکنیک های ساخت جواهر بلوچی
موزش زیورآلات اقوام ایرانی و تکنیک های ساخت جواهربندری

و آموزش زیورآلات اقوام ایرانی و تکنیک های ساخت جواهرات در میان مردم قشقایی شامل گردنبند مهلو، گردنبند میخک، گردنبند مهره ای، عنبردان، قاب قرآن، النگو و دستبند مهره ای، گیسوبند و بازوبند است.

مَهلو دانه بسیار معطر درختچه ای است در نواحی معتدل و سردسیری با رنگ سفید یا شیری و کوچک تر از دانه لوبیا که حتی مرور زمان از بوی خوش آن نمی کاهد. زنان ایلات این دانه ها را جمع آوری یا خریداری می کنند و سپس آنها را سوراخ کرده، پس از خشک شدن گردنبند های جالب و زیبا درست می کنند.برای ساخت گردنبند مهلو دانه ها را در دسته های بیست تایی از هر رنگ در ۵ رشته ناهمگون کنار هم می چینند و سپس همه نخ ها را از یک مهره عبور می دهند. در سری بیست تایی بعدی جای رنگ ها عوض می شوند و معمولا نوع مهره ها را هم تغییر می دهند.