آموزش طراحی طلا و جواهر

آموزش نرم افزار طراحی طلا و جواهر
آموزش نرم افزار طراحی طلا و جواهر
مرداد ۱۷, ۱۳۹۹
حکاکی روی سنگ
حکاکی روی سنگ
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹
نمایش همه

آموزش طراحی طلا و جواهر

آموزش طراحی طلا و جواهر

آموزش طراحی طلا و جواهر

آموزش طراحی طلا و جواهر

آینده ی شغلی طراحی جواهر چگونه است؟

دوره آموزش طراحی طلا و جواهر آ تنها دوره «جامع و تخصصی» در کشور است که با تدریس مدرسان برجسته این گرایش برگزار می شود. این مهم را از نتیجه کار و سابقه آموزش آکادمی می توان دریافت.، این دوره شامل ۲ ترم و مجموعاَ ۴ سرفصل درسی است که توسط ۲ نفر از اساتید با دانش این حوزه برگزار می شود.

بازار کار طراحی طلا و جواهر، شما می توانید در ۶ زیر مجموعه شغلی مشغول به کار شوید.

آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه، استخدام: بعد از آموزش طراح به عنوان یک اپراتور تریدی کار در دفتر طراحی طلا و جواهر، کارگاه ریختگری و یا جواهرسازی استخدام می شود.
آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه، کار در منزل (پروژه ای): در این مرحله طراح با استفاده از لب تاب و یا کامپیوتر شخصی خود در منزل طراحی می کند، این طراحی به سفارش دفاتر طراحی و کارخانه ها می باشد.
آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه، کار تمام کُن: طراح با استفاده از سرمایه اولیه خود، شروع به ساخت طرح می کند.
آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه، دفتر طراحی: در این مرحله از کار طراح یا شخصا و یا گروهی اقدام به راه اندازی یک دفتر کار طراحی طلا و جواهر می کند.
آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه، ثبت برند: شما با ثبت یک برند می توانید پیشرفت بهتری داشته باشید و مشتریان بهتر و در نتیجه، درآمد بیشتری کسب نمایید.

آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه، آموزش: آموزش امری نیست که بتوان زود به حوزه آن وارد شد، بسیاری از افراد با امید وارد این رشته می شوند و اگر شما با عدم تجربه کافی شروع به آموزش دادن نمایید مطمئنا در طول دوره تدریس دچار ضعف خواهید شد هر چند این نقاط ضعف از دید هنرجو پنهان بماند اما بعدا باعث عدم پیشرفت او و در نتیجه هدر رفتن هزینه و عمر ایشان می شود. البته در صورتی که به تمام چم و خم کار آشنا هستید آموزش می تواند حداقل از نظر اعتبار بر وجه شما بیافزاید.

مراحل طراحی طلا و جواهر کدام است؟

مراحل متعددی انجام می شود تا یک محصول طلا و جواهر ، تولید شده و سپس مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین این مراحل می توان به مرحله ی خلق ایده ی خاص و ساختن فرم اصلی طلا اشاره کرد که بعد از انجام کلیه ی مراحل ساخت و تولید، محصول طراحی شده وارد بازار می شود. در گذشته ی نه چندان دور طرح اولیه، بوسیله ی صنعتگر هنرمند به شیوه ی کاملا سنتی و دستی بوسیله ی ابزار روی موم فلز نقره ، قالب سازی می شد و کار نهایی به منظور تولید نهایی و انبوه وارد دیگر مراحل تولید می شد.

تمامی انجام این مراحل با مهارت، دقت و تجربه ی بالا و البته اختصاص زمان زیادی همراه بوده است. در عصر حاضر همراه با پیشرفت تکنولوژی و علم ، روش کار طلا سازی در انجام مرحله ی قالب سازی تغییر به سزایی کرده و این قسمت توسط نرم افزارهای روز طراحی طلا و جواهر دنیا ،نظیر ماتریکس و راینو انجام می شود، بدین شکل که بعد از تایید و پذیرش ایده اولیه، طرح اولیه توسط افراد آموزش دیده و متخصص در کار با نرم افزارهای طراحی طلا به صورت مدل سه بعدی می شود و این مدل اولیه و ارایه شده توسط دستگاه های به روز و پیشرفته ی دنیا با جدیدترین تکنولوژی و متد روز دنیا ساخته شده و به عنوان قالب اولیه ی اصلی به منظور طراحی و تولید انبوه طلا مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از نرم افزار طراحی طلا امتیازات خاص و منحصر به فردی دارد؛ از جمله ی آنها می توان به افزایش سرعت و دقت، امکان کنترل وزن نهایی محصول ،کاهش درصد خطا، کیفیت بالای قالب اولیه ی طرح و امکان ساخت سریع قالب های ظریف ، پیچیده و خاص اشاره کرد.
استفاده از این نرم افزارها در طراحی طلا و جواهر کمک بسزایی در افزایش کیفیت و ظرافت و همچنین کمیت تولیدات صنعت طلا و جواهر داشته است. البته استفاده از این روش و همچنین نرم افزارهای طراحی طلا نیازمند آموزش ، تخصص و کسب تجربه ی بالا در این زمینه است. با در نظر گرفتن این موارد افراد علاقمند به این صنعت با سرعت بیشتری نسبت به روش سنتی و قبلی آن می توانند به عنوان طراح حرفه ای طلا و جواهر وارد بازار کار شده و مشغول به فعالیت شوند. از نگاه من مدل سازی و طراحی دو جزء ثابت و جدا نشدنی این حرفه به شمار میروند .