دوره آموزش فیروزه کوبی

دوره پداگوژی عمومی ساخت طلا و جواهر
دوره پداگوژی عمومی ساخت طلا و جواهر
مهر ۲۰, ۱۴۰۱
ملیله‌ کاری
ملیله‌ کاری
اسفند ۱۸, ۱۴۰۱
نمایش همه

دوره آموزش فیروزه کوبی

دوره آموزش فیروزه کوبی

دوره آموزش فیروزه کوبی

دوره آموزش فیروزه کوبی

دوره آموزش فیروزه کوبی برای آماده سازی هنر جویانی که برای انواع موقعیت هایی که در کارگاه های حرفه ای با آن مواجه خواهند شد، در آموزشگاه ما آماده می شود و مفهوم پس از درخواست هنر مندان مشهور برای تکمیل دوره آموزش فیروزه کوبی کارکنان خود، متوجه شدیم که برنامه های فعلی تاکید کمی بر جنبه عملی زندگی روزمره فردی که این حرفه ها را انجام می دهد، دارد که برای آنها دقت و کیفیت کار باید با مقرون به صرفه بودن ترکیب شود که از همین نیاز است که مفهوم آموزشگاه ما متولد شد زیرا یادگیری و توسعه دوره آموزش فیروزه کوبی متنوعی این امکان را فراهم می‌ آورد که یا هنر کار برد فیروزه در جواهرات و ظروف را از ابتدا یاد بگیرید یا در یک یا چند زمینه خاص پیشرفت کنید. تئوری، عمل و شخصی سازی هنر آموزان ما در معرض هر دو جنبه عملی و نظری آموزش در صنعت لوکس هستند، با این حال تمرکز ما بیشتر بر روی اولی است تا دومی، و آنها را برای ابزارها و روش‌های دنیای واقعی که با آنها روبرو خواهند شد آماده می ‌کنیم که در تلاش های آینده خود هستند.

هر هنر آموز دوره آموزش فیروزه کوبی مورد توجه فردی قرار می گیرد و مربیان ما سبک های تدریس خود را با شخصیت هر هنر آموز با یک هدف تطبیق می دهند که آماده بودن آنها برای رویارویی با چالش های محل کار در پایان دوره آموزش فیروزه کوبی است و همه دوره ها در زمان و برنامه خاصی ارائه می شوند. در دوره آموزش فیروزه کوبی ما می آموزید که بیشتر این کار بر روی فلز مس انجام می شود و فلزات گرانبها عناصری هستند که کمیاب و از نظر شیمیایی بی اثر در نظر گرفته می شوند. آنها در طبیعت فراوان نیستند و بنابراین ارزش اقتصادی بالایی دارند. فلز مس معمولاً در جواهرات، فرآیندهای صنعتی یا اغلب به عنوان ظروف خانگی سرمایه گذاری استفاده می شوند. چهار فلز گرانبهای اصلی طلا، نقره، پلاتین و مس هستند که در دوره آموزش فیروزه کوبی ما متوجه می شوید که بسته به کاربرد، عناصر آلیاژی رایجی وجود دارد که می توان آنها را با فلزات گرانبهای اصلی مخلوط کرد تا خواص محصول نهایی را بهبود بخشد.

عناصر مورد علاقه دیگری نیز وجود دارد که در دوره آموزش فیروزه کوبی استفاده می شود که هنگام خرید یا فروش فلزات خصوصا مس، معیاری برای تعیین وزن فلزات دوره آموزش فیروزه کوبی است و این یک اصطلاح بسیار قدیمی است که مربوط به دوران گذشته است که البته درست مانند هر هنر دیگری مانند در دوره آموزش فیروزه کوبی ما با خطرات و چالش هایی روبرو هستیم.

زیرا شما در دوره آموزش فیروزه کوبی باید بیاموزید که چگونه از این هنر پول در بیاورید و امکان پرداخت بیش از حد به فروشنده فیروزه نیز وجود دارد زیرا نمی‌ توانید فیروز های مناسب را تعیین کنید یا به این دلیل که فکر می‌کنید واقعاً ممکن است مناسب نباشند و چالش دیگر دوره آموزش فیروزه کوبی این است که تعیین کنید چه فلزات گرانبهای دیگری به جز مس در نمونه شما وجود دارد. گاهی اوقات شما فلزات گرانبهای دیگری مانند نقره دارید که ارزشمند هستند و نمی توانید آنها را فقط با نگاه کردن به قطعه ببینید و گاهی اوقات این قطعه ممکن است حاوی فلزات غیر گرانبها مانند نیکل یا حتی برخی فلزات سمی مانند سرب باشد.

البته در دوره آموزش فیروزه کوبی ما می آموزید که مس یکی از قدیمی ترین فناوری های ایران، فناوری تولید ظروف مسی و شیشه ای و شکل دهی با طرحی خاص در قرون گذشته است و اولین فلز کاران به ویژه مسگرها را می توان ایرانیان دانست که فن آوران این رشته را آهنگر می نامیدند که به دلیل قابلیت های فراوانی چون ضدعفونی در مواد غذایی، تحمل حرارت بالا و شکل های زیبا به سرعت این هنر را در کشورها رواج دادند و دیدگاه دنیا نسبت به هنر فیروزه کوبی متفاوت شد. هم اکنون دوره آموزش فیروزه کوبی تلفیق شده با مسگری مورد نیاز در ظروف فیروزه کوبی شده در اصفهان، کرمان، شیراز، کاشان و یزد در دوران اسلامی و تا به امروز رونق زیادی داشته است، به طوری که در بیشتر این شهرها یکی از بازارها به نام بازار مسگری به صاحبان این صنعت هنری اختصاص داشت و در بازار آهنگر این شهرها ده ها آهنگر با نیروی بازوها و ضربات چکش خود انواع ظروف و ابزار و اشیاء مسی را می ساختند و امروزه نیز آثاری فیروزه کوبی نیز در این بازارها یافت می شود.

دوره آموزش فیروزه کوبی ما بر روی این ظروف مسی با عناصر مختلف و ویژگی های طبی تا هنری اکنون به یکی از پرطرفدارترین صنایع دستی تبدیل شده است که ایران سهم قابل توجهی در این صنعت دارد و بر اساس آمارهای منتشر شده در مجموع صادرات صنعت صنایع دستی و فیروزه کوبی رقم بالایی بوده است که دوره آموزش فیروزه کوبی ما با آموزش شما بر روی تزیینات مس ایران طیف وسیعی از محصولات کاربردی مانند سرویس قابلمه و ظروف پخت و پز، پارچ، لیوان، بشقاب و سینی و محصولات مشابه و همچنین محصولات تزئینی مانند ساعت دیواری و تابلوهای مسی را شامل می شود که مخاطبان زیادی دارد.